Les queixes relacionades amb empreses de telefonia, fixa i, especialment, mòbil, juntament amb la contractació de serveis d’i9nternet continuen encapçalant les consultes que rep l’Oficina Mòbil d’Atenció al Consumidor de la Diputació. Aquest dimarts ha estat instal.lada a Tiana, al costat de la Plaça de la Vila, com fa cada dos mesos. La Meritxell Alonso és la tècnica de Consum responsable de l’atencio al públic d’aquesta oficina:
En relació a les empreses de telefonia hi ha dos problemes, especialment, amb què es troben els consumidors:
Per això, des de l’Oficina d’Atenció al Consumidor recomanen tenir cada contracte per escrit: és un dret rebre’l per correu a casa. També recomanen demanar rebre per escrit cada baixa que es demani d’un d’aquests serveis de telefonia o internet:
Els ciutadans i ciutadanes que sentin que els han enganyat després d’alguna compra poden fer servir l’Oficina Mòbil d’Atenció al Consumidor. Hi pot acudir qualsevol persona que tingui una queixa, una reclamació o una denúncia relacionada amb el consum que ha fet en un establiment o amb una empresa. Des de la Diputació expliquen que reclamar és cada vegada més habitual.
L’Oficina Mòbil d’Atenció al Consumidor tornarà a Tiana el 19 de juliol, com sempre de 10.30h a 13h. La seva funció és donar un servei d’assessorament a tots els ajuntaments de les comarques barcelonines, especialment a aquells que no tenen oficina pròpia d’atenció al consumidor.
Mentrestant, cada dimarts a la tarda, de 17h a 20h., o per escrit a tiana@tiana.cat les persones que ho necessitin també poden fer les seves queixes i consultes relacionades amb consum a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, ubicada al mateix Ajuntament.