Ens hem de situar l’any 1886 per entendre l’aparició del tram del doble revolt a Tiana. L’actual eix central del poble, format pel Passeig de la Vilesa, l’Avinguda Isaac Albéniz o el carrer Bisbe Català, estava situat als carrers Mediterrània, Lola Anglada i Sant Cebrià. És amb l’arribada de l’església quan apareix la necessitat de fer un nou accés, a través del carrer Bisbe Català. El creixement d’aquests carrers i la urbanització de la zona donaran lloc a la polèmica corba, l’any 1910. Qui coneix aquesta història és l’historiador tianenc Josep Maria Toffoli.
De fet, la polèmica per eliminar aquesta via arriba des d’abans de la seva existència. L’any 1909, quan es va fer el projecte per obrir l’Avinguda Isaac Albéniz, ja hi havia un avantprojecte que volia tirar-ho a terra. Tot i això, aquest revolt ha conviscut amb vianants i tot tipus de vehicles fins a l’actualitat. Fins i tot, durant 40 anys, el tramvia, que unia Montgat i Tiana, va haver d’adaptar-se a aquesta particularitat.
Josep Maria Toffoli, que s’ha dedicat a estudiar i a explicar la història del poble durant molts anys, creu que no es tracta d’un tram perillós però sí incòmode i insegur.
L’historiador vol saber, però, quins seran els “danys” que es derivaran de l’obertura del Passeig de la Vilesa, si es posaran radars o quines mesures s’han pensat per evitar que es converteixi en una via ràpida per als vehicles.