“Pear Campaigns”. És una aplicació que serveix per saber quin és el millor lloc on posar el teu negoci. També per descobrir quina és la campanya de màrqueting que més et convindria, tenint en compte el sector al qual et dediques. En definitiva, una eina que estableix un pla de màrqueting a petites empreses que volen captar nous clients o fidelitzar als que ja tenen.
Aquesta és la eina que s’ha inventat un investigador tianenc, Jordi Nin, i el seu equip. Els cinc treballen a “Barcelona Supercomputing Center” i van tirar endavant aquest servei web. Jordi Nin
Aquest doctor en ciències de la computació, que també treballa com a professor a la Universitat Politècnica de Catalunya, ens ha explicat com funciona aquesta aplicació.
Això sí, de moment només serveix a Mèxic. Les dades anònimes amb les quals han pogut treballar provenen de la sucursal del BBVA a aquest país.
Amb aquesta idea han guanyat el concurs de la millor idea empresarial del 2014, patrocinat per BBVA. Tenen el primer premi de “InnovaChallenge”.
Aquesta entitat bancària podria fer servir l’eina en zones com Barcelona o Madrid, amb l’obtenció de noves dades. L’aplicació “Pear Campaigns” s’ha de mantenir fins al gener del 2016, tot i que tenen la intenció de deixar-la activa per sempre.